اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی بیماری ها ارتباط بيمارى لثه وگرفتگى عروق كرونر

مقالات دندانپزشکی

ارتباط بيمارى لثه وگرفتگى عروق كرونر

بیماری ها 1860 بازدید 0 رای 1391/09/06

  بيماري‌هاي لثه خطر گرفتگي عروق قلب را افزايش مي‌دهد 

14م تیر 1385 @ 20:23 - بازديد:4141 

رييس انجمن دندانپزشكي ايران هشدار داد: بيماري‌هاي لثه (پريودنتال) خطر گرفتگي عروق قلب را در افراد افزايش مي‌دهد كه اين امر لزوم توجه به سلامت دهان و دندان را بيش از پيش ضروري مي‌سازد. 

 

دكتر “علي يزداني” در جريان برپايي كنگره ساليانه انجمن دندانپزشكي ايران با بيان اين مطلب افزود: ناراحتي‌هاي لثه (انساج نگهدارنده دندان) سبب افزايش كلسترول زيان آور (‪ (LDL‬مي‌شود كه اين مساله خطر گرفتگي عروق قلب را افزايش مي‌دهد. 

 

وي گفت: آمارها نشان مي‌دهد گرفتگي عروق كرونر (عروقي كه قلب را تغذيه مي‌كنند) در افرادي كه دچار ناراحتي‌هاي شديد لثه هستند به ميزان قابل توجهي افزايش مي‌يابد. 

 

دكتر يزداني با اشاره به اينكه بيماري‌هاي لثه با تاخير در مسواك زدن و نخ دندان آغاز مي‌شود، گفت: اين امر سبب مي‌شود پلاك دنداني (خمير سفيد رنگي كه روي دندان‌ها به ويژه لبه لثه و محل رويش دندان‌ها شكل مي‌گيرد) تشكيل شده و در صورت خودداري از نظافت آن ،كم كم سخت و به جرم دندان تبديل شود. 

 

وي يادآور شد: در صورت آنكه فرد مسواك نزند يا دندان‌هاي خود را جرم گيري نكند به دليل تجمع پلاك‌هاي دنداني و راه يافتن آنها به زير لثه و در جهت انتهاي ريشه دندان ،استخوان‌هاي اطراف دندان وي تحليل رفته كه در اين مرحله لثه خونريزي كرده و در مراحل پيشرفته دندان فرد لق مي‌شود. 

 

رييس انجمن دندانپزشكي ايران گفت: تنها با تميز كردن دندان‌ها به وسيله مسواك و نخ دندان مي‌توان از بروز اين بيماري جلوگيري كرد.