اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی دندانپزشکی کودکان نخستين معاينه پزشکي کودکان

مقالات دندانپزشکی

نخستين معاينه پزشکي کودکان

دندانپزشکی کودکان 1465 بازدید 0 رای 1389/04/21

اولين ديدار بايد حداکثر بين 6 تا 12 ماهگي صورت گيرد.

در اين زمان دندانپزشک ، روشهاي بهداشت دهان و دندان پوسيدگيهاي دنداني ، عادات زيانبار دهاني و نيز کاربرد فلورايد را به شما آموزش خواهد داد.

فاصله ديدارها بستگي به نوع تغذيه ، مراقبتهاي دنداني و فلورايد آب آشاميدني دارد و بطور معمول هر 6 ماه يکبار توصيه مي‌شود. بدين وسيله با کاربرد روشهاي پيشگيري ،‌ از صرف هزينه و وقت براي درمانهاي پيچيده آينده جلوگيري خواهد شد. دندانپزشک به آرامي دندانها و لثه کودک را معاينه کرده ، پوسيدگيها يا ساير مشکلات را ارزيابي مي‌نمايد. در صورت لزوم جهت بررسي فکين ،‌ دندانهاي در حال تکامل و پوسيدگهاي غير قابل رويت راديوگرافي تجويز خواهد شد.

همچنين در اين جلسه روشهاي بهداشتي و نيز رژيم غذايي صحيح ارزيابي و يادآوري خواهد گرديد. دندانهاي شيري سالم به جويدن صحيح غذا ،‌ تکلم درست و زيبايي کودک کمک بسزايي مي‌کند، در غير اينصورت سلامت عمومي وي به مخاطره خواهد افتاد. در صورت زود از دست دادن دندان شيري ،‌فضاي مزبور بايد توسط فضا نگهدارنده حفظ شود و گرنه حرکت دندانهاي مجاور سبب کاهش فضاي رويش دندان دائمي جانشين گرديده و درمانهاي ارتودنسي طولاني مدت و پر هزينه آينده را در بر خواهد داشت.

هشت دندان پيشين شيري تـا حدود8 سالگي و 12 دندان شيري ديگر تا 12 سالگي بايد براي کودک کار کند