اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی بیماری ها دیابت سبب تشدیدبیماری‌های لثه

مقالات دندانپزشکی

دیابت سبب تشدیدبیماری‌های لثه

بیماری ها 1441 بازدید 0 رای 1389/07/16

دبیر اجرایی ششمین همایش انجمن علمی پریودنتولوژی ایران گفت: بیماری دیابت (قندخون) سبب تشدید بیماری‌های پریودنتال (بیماری‌های مربوط به لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان) می‌شود.

دبیرخانه این همایش با ارسال نمابری با بیان این مطلب به نقل از دکتر “نازیلا شهبازی” افزود:ارتباط بیماری‌های پریودنتال با دیابت رابطه‌ای دو طرفه است.

وی بااشاره به اینکه دیابت سبب تشدید بیماری پریودنتال می‌شود تصریح کرد: کنترل قند خون در مبتلایان به بیماری‌های لثه و بافت‌های نگهدارنده دندان به سختی انجام می‌شود.

به گفته دکترشهبازی وجود عفونت‌های پریودنتال ،کنترل قند خون را با دشواری همراه می‌سازد. همچنین درمان عفونت‌های پریودنتال تاثیر مثبتی در بهبود دیابت دارد.

دبیر ششمین همایش انجمن پریودنتولوژی یادآور شد: رعایت نکردن بهداشت دهان باعث می‌شود، پلاک میکروبی دندان به صورت یک لایه سفید رنگ به ویژه در محل اتصال دندان با لثه تشکیل شود.

وی اضافه کرد: این پدیده باعث افزایش خونریزی ،شدت التهاب لثه و شروع بیماری‌های پریودنتال شده که در نهایت به لقی و از دست رفتن دندان منجر می‌شود.