اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی

دیابت سبب تشدیدبیماری‌های لثه

بیماری ها 1431 بازدید 0 رای 1389/07/16

ارتباط بیماری‌های پریودنتال با دیابت رابطه‌ای دو طرفه است.

هراس از دندان پزشکی

ترس از دندانپزشکی 1550 بازدید 0 رای 1389/08/03

راهنمای تشخیصی آماری DSMIV فوبی دندان پزشکی را به عنوان ترس مفرط، مشخص و پایدار توصیف می کند که فرد مبتلا، نامعقول بودن آن را تشخیص می دهد.
فوبی دندان پزشکی در افرادی که دارای اختلالات دیگر چون اضطراب فراگیر، ترس از مکان های شلوغ و افسردگی هستند شایع است. 20 درصد افراد مبتلا به فوبی دندان پزشکی همزمان دارای اختلال دیگر هستند.

بلیچینگ: باز هم سفید کردن دندان

سفید کردن دندان 1471 بازدید 0 رای 1389/07/16

آيا ميدانستيد که سفيد کردن دندانها اولين خدمات بهداشتي و آرايشي است که امروزه افراد به دنبال آنند و اين محبوبيت روز به روي هم بيشتر و بيشتر مي شود؟
يک تحقيق جديد نشان داده است که 80% از امريکايي هاي بين 18 تا 49 سال به دنبال سفيد کردن دندان هايشان هستند و اين آمار براي خانم ها حتي به 85%نیز میرسد

درمان ريشه به جاي ‌كشيدن دندان

معالجه ریشه 1564 بازدید 0 رای 1389/07/04

مراجعه به دندانپزشك و استفاده از خدمات مختلف دندانپزشكي در بيشتر مواقع آنقدر پرهزينه است كه بسياري از افراد جامعه، تنها در صورتي كه از دندان درد به ستوه آمده باشند، به سراغ درمان مي‌روند.

دندان درد براساس مطالعه دانشگاهي كه روي حدود 400 بيمار مراجعه‌كننده براي درمان ريشه دندان (عصب‌كشي) صورت گرفته، مشخص شده است كه حداقل نيمي از اين افراد از دندان‌درد ناشي از بيماري التهاب شديد پالپ (عصب دندان) رنج مي‌برند. اين در حالي است كه درمان ريشه دندان در كشور ما همانند بسياري ديگر از كشورها شامل خدمات بيمه محسوب نمي‌شود و تعداد زيادي از افراد مراجعه‌كننده به اين مراكز كه از درد دندان به دليل التهاب پالپ دنداني شكايت دارند و نيازمند درمان ريشه دندان هستند، چاره‌اي جز كشيدن دندان ندارند.

پرسشهای مهم درباره سفید کردن دندان

سفید کردن دندان 1573 بازدید 1 رای 1389/04/27

سفید گری دندان چیست ؟
عوامل بدرنگی دندان چیست ؟
چه کسانی مناسب درمانهای سفیدگری می باشند ؟
عملکرد این ماده چگونه است ؟
آیا مراحل درمان قابل اطمینان و بی ضرر می باشد ؟
این درمان چه مدت به طول می انجامد ؟
آیا عوارض جانبی وجود دارد ؟
دندان ها برای چه مدت سفید می مانند ؟

لامینیت چیست ؟

لامینیت 1704 بازدید 0 رای 1389/04/21

لامینیت یک لایه نازک از چینی پخته شده است که می توان آن را به ناخن مصنوعی تشبیه کرد که ‏روی دندان می چسبد . مزیت این روش در تراش کم دندان است ( در حد قسمتی از مینای دندان ) و ‏رنگ شفاف و طبیعی. آن است که با آن می توان لبخندی فوق العاده جذاب رابه فرد هدیه کرد.

درباره روکشهای زیبایی‏

روکشهای زیبایی‏ 1634 بازدید 0 رای 1389/04/21

روکشها به طور معمول دارای یک هسته مرکزی فلزی می باشند که روی آن با چینی پخته شده ‏همرنگ دندان پوشیده شده است . عیب این روکشها در دندانهای جلو نیازمندی آن به تراش بیشتر ‏دندان پایه و کدر بودن آن به علت سایه فلزی از ورای لایه نازک چینی و لبه تیره رنگ آن در قسمت ‏لثه و تغییر رنگ لثه می باشد .

درباره پر کردگی همرنگ دندان

پرکردگی همرنگ دندان 1534 بازدید 0 رای 1389/04/21

هر چند بعضی دندانپزشکان در سراسر دنیا در مورد ضررهای آمالگام مبالغه می کنند ولی در ‏مجامع علمی و کتب مرجع دندانپزشکی .هنوز جایگاه آمالگاه محفوظ است.
احترام به نقش آمالگام بعنوان یک پیش کسوت از توجه به ترمیم های رنگ دندان که پویا و پر انرزی ‏با تکنولوژی بالا به همراه یک ترمیم .زیبایی را نیزبه همراه داردنمی کاهد‏ .
کامپوزیتی ( ترمیم رنگ دندان ) که توسط کمپانی معتبری ساخته شده باشد و با تکنیک حساس توصیه ‏شده توسط کارخانه بوسیله دندانپزشک با تجربه کار شود علاوه بر زیبایی استحکام و ماندگاری بالا ‏را نیز دارا می باشد و حساسیت دندانها بعد از ترمیم به سرما و گرما کمترمی شود‏ .

14 دستورالعمل برای جراحي لثه

جراحی لثه 3565 بازدید 0 رای 1389/04/21

يکي از روش‌هاي رايج در درمان بيماري‌هاي لثه ، انجام جراحي است. اگر احيانا کانديد انجام چنين جراحي‌هايي هستيد يا چنين جراحي‌هايي انجام داده‌ايد ، از 14 فرمان زير غافل نشويد :

1 : روي محل جراحي شده توسط يک خمير پانسمان جراحي ( پک پريودنتال ) پوشيده مي‌شود. اين پانسمان لثه را از تحريکات محافظت کرده و به ترميم بهتر زخم کمک مي‌کند تا شما قادر به انجام راحت اغلب فعاليت‌هاي معمول باشيد. پانسمان ظرف چند ساعت سخت خواهد شد، در ناحيه باقي مانده و در جلسه بعدي ملاقات در مطب برداشته مي‌شود. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد تا زماني که ايجاد درد نکند توجهي به آن نکنيد. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد و شما درد داريد يااگر لبه آن خشن است و زبان يا گونه شما را تحريک مي‌کند لطفا به مطب مراجعه کنيد. مشکل را به راحتي مي‌توان با قرار دادن مجدد پانسمان برطرف کرد.

تاثیر سفیدگری چه مدت زمان باقی می ماند؟

سفید کردن دندان 1486 بازدید 0 رای 1389/04/21

سفید کردن دندانها همیشگی نیست، چون دندانهایتان دوباره به مرور زمان تغییر رنگ خواهند داد اما هیچ گاه به رنگ زرد اولیه بر نمی گردند.