اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی ایمپلنت سوالات متداول درباره ایمپلنت

مقالات دندانپزشکی

سوالات متداول درباره ایمپلنت

ایمپلنت 2342 بازدید 0 رای 1389/04/20

سوالات متداول درباره ایمپلنت

ايمپلنتهاي دنداني آلياژي بسيار سخت است كه در جاي ريشه از دست رفته قرار ميگيرد و دندان ثابت به آن متصل مي شود . تا چند سال پيش (يعني تا قبل از فراگير شدن ايمپلنت) بريچ كرد ن بهترين راه جايگزيني دندان از دست رفته بود و بخصوص امروزه كه هزينه ايمپلنت هم كاهش پيدا كرده ديگر عقلاني نيست كه براي جايگزين كردن يك دندان دو دندان مجاور تراشيده شود.

وجود ايمپلنت باعث مي شود كه استخوان و لثه تحليل نرود و تاثير بي دنداني در صورت شخص پيدا نشود. بوسيله ايمپلنت هاي دنداني مي توان دست دندان را به فك ثابت كرد و كام دست دندان را حفظ كرد و يا اينكه مثلا با كاشت6 ايمپلنت در فك روي آن 12 دندان به صورت بريچ به فك متصل كرد.

آيا كاشت ايمپلنت نياز به بستري دارد؟

خير، كاشت ايمپلنت در محيط مطب تحت بي حسي موضعي انجام مي شود، درست شبيه كشيدن دندان با اين تفاوت كه در كاشت ايمپلنت در جاي حفره دندان، ايمپلنت گذاشته مي شود.

دوام كاشت ايمپلنت چقدر است؟

دوام ايمپلنت به بهداشت دهان ودندان است. خوشبختانه ايمپلنت زير روكش هيچ وقت نمي پوسد و از اين نظر نسبت به روكش كردن دندان مقاوم تر است. دندان زير روكش ممكن است به علت نشت روكش بپوسد و ايمپلنت كه از جنس تيتانيوم است نخواهد پوسيد. فقط بايد سعي كرد كه نسج اطراف ايمپلنت سالم بماند تا بتواند ايمپلنت را در جاي خود نگه دارد. اين كار هم فقط با رعايت بهداشت روزانه يعني 3 بار مسواك زدن در روز، استفاده از نخ دندان ، دهانشويه و البته بازديد و چكاپ شش ماهه توسط پزشك امكان پذير است.

آياافراد سيگاري مي توانند ايمپلنت بكارند؟

مصرف سيگار براي تمامي ارگان هاي بدن زيان آور است. سيگار روي دندانهاي طبيعي نيز اثر مخربي دارد. ميزان تاثير دخانيات روي ايمپلنت بستگي به مقدار مصرف آن دارد و هر چه كمتر دخانيات مصرف شود تاثير منفي آن كمتر خواهد بود و مدت ماندگاري ايمپلنت بيشتر خواهد بود.

اگر كسي داراي پروتز بريچ باشد آيا صلاح است كه بريچ را بردارد و ايمپلنت بگذارد؟

بله، چون با اينكار ديگر لثه و استخوان زير بريچ تحليل نمي رود، مواد غذايي جمع نمي شود و تاثير تحليل استخوان در صورت حذف مي شود.اصولا در حال حاضر قيمت ايمپلنت هاي دنداني در حدي است كه شايد با يك بريچ سه دنداني رقابت كند ، پس بهتر است كه به جاي درگيري دو دندان مجاور از ايمپلنت استفاده كرد. مضافا كه دندان زير روكش ممكن است بپوسد و فاسد شود ولي ايمپلنت هيچ گاه نمي پوسد.

آيا كاشت ايمپلنت درد دارد؟

من شخصا با تجربه هايي كه طي سالها دارم، با يقين مي گويم كه كاشت ايمپلنت درد ندارد.

ايمپلنت فوري چيست؟ آيا مي توان در يك جلسه صاحب دندان شد؟

بيماران مي پرسند كه آيا مي توان به صورت سريع از يك طرف دندان كشيده شود و از طرف ديگر ايمپلنت گذاشته شود؟ما مي توانيم ايمپلنتها را طوري انتخاب و نصب كنيم كه نتيجه فوري حاصل شود معمولا اين كار براي دندان هاي جلويي انجام مي پذيرد كه زيبايي در آنها خيلي مهم است و بيماران نمي خواهند فاز بي دنداني داشته باشند. در اين صورت از ايشان مي خواهيم كه تا حداقل 8 هفته از ايمپلنت هاي تازه كاشته شده استفاده نكنند. فقط جهت زيبايي و به طور موقت روكشي تحويل مي دهيم تا با دندان مقابل درگيري نداشته باشد و بعدا روكش موقت را با روكش دائم عوض مي كنيم.

بيماري مي پرسد كه دو راه براي من گذاشته شده است كه يكي كاشت ايمپلنت بوده و ديگري جراحي افزايش طول تاج. كدام مناسب تر است؟

در جراحي طول تاج بايد مقداري از استخوان اطراف ريشه تراشيده شود تا بتوان روي ريشه تاج گذاشت. اين روش قديمي است و مشكلات زيبايي بوجود مي آورد ، علاوه بر آن دوام كافي نخواهد داشت. معمولا بهترين روش به جاي تراشيدن استخوان، كشيدن ريشه و كاشت ايمپلنت مي باشد.