اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 

مقالات دندانپزشکی

انواع لبخند

طراحی و زیبایی لبخند 1670 بازدید 0 رای 1389/04/21

به طور كلی سه نوع اساسی طرح لبخند وجود دارد :

 

1ـ لبخند عاقلانه

در این نوع لبخند دندانها در یك خط عرضی مستقیم قرار می گیرد.این نوع لبخند نشاندهنده هوش و بلوغ است.با این نوع لبخند تاكید بر عرض یك سوم پائینی صورت بیشتر می شود.هنگامی كه دندانها در دهان رویش می یابند .طول دندانها به یك اندازه نیستند ولی وقتی سن بالا می رود و لبه دندانها سائیده شده و اندازه آنها یكسان می شود.از این رو معمولا دندانهای یك اندازه مترادف با بلوغ ،عقل و خبرگی می دانیم.

در هنگام مشاوره طراحی لبخند ،دندانپزشك زیبایی با تجربه ،تمامی این عوامل را در نظر خواهد گرفت.او به شما طرح لبخند ویژه ای را پیشنهاد خواهد كرد.یك دندانپزشك زیبایی خوب ممكن است با نظر شما راجع به طرح لبخند،مخالفت كند و آن را به شما بگوید ولی تصمیم نهایی به عهده شماست.نهایتا این شما هستید كه باید از لبخند خود راضی باشید .

 

2-لبخند جوانی

این نوع لبخند گوناگونی های بیشتری دارد.از آنجایی كه دو دندان جلو در ابتدا بلند تر از بقیه هستند و پس از آن به مرور زمان سائیده شده و در سطح بقیه دندانها قرار می گیرد ،معمولا دندانهای جلوی بلندتر مترادف با جوانی و احساس ارزیابی می شود.بنابر این در این نوع لبخند،دو دندان جلو به طور مشخص بلند تر از دو دندان كنار  خود هستند.

این نوع طرح لبخند نشاندهنده جوانی و بی باكی است .همچنین می تواند نشاندهنده گرمی و صمیمیت باشد .با این طرح لبخند به طور معمول جهت نگاه دیگران به یك سوم میانی صورت شخص جلب می شود و بینی و چانه در معرض دید قرار می گیرد.در كسانی كه لبهای برجسته دارند این نوع لبخند جالب به نظر می رسند .

 

3- لبخند اسپرت

این نوع طرح لبخند  بین دو نوع طرح لبخند قبلی است.دو دندان جلو بلند تر از دندانهای كناری است.این لبخند نشاندهنده غیر جدی بودن و غیر رسمی بودن است .در حقیقت نه به جدیت لبخند اولی و نه به بی باكی لبخند جوانی است.