اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی سفید کردن دندان پرسشهای مهم درباره سفید کردن دندان

مقالات دندانپزشکی

پرسشهای مهم درباره سفید کردن دندان

سفید کردن دندان 1577 بازدید 1 رای 1389/04/27

سفید گری دندان چیست ؟

سفید گری روشی است که مینا و عاج بدرنگ و تغییر رنگ یافته را ، سفید و درخشنده می کند . در این سیستم از محلول های ملایمی استفاده می شود که بوسیله یک تری اختصاصی منطبق به روی دندان ها قرار می گیرند . 

 

 عوامل بدرنگی دندان چیست ؟

عوامل متعددی در این امر موثر می باشند . از مهمترین این عوامل می توان از پیری دندان ( aging ) ، مصرف مواد رنگی مانند قهوه ، چای ، نوشیدنی رنگی گازدار ، تنباکو ، تروما ، ترمیم های قدیمی نام برد . مصرف تتراسایکلین و فلوراید بیش از اندازه ، در مراحل تشکیل دندانها نیز می تواند باعث بدرنگی دندانها شود .

 

چه کسانی مناسب درمانهای سفیدگری می باشند ؟

تقریبا همه افراد می توانند چنین درمانهایی را انجام دهند ، هر چند ممکن است در مواردی درمان سفید گری موثر نباشد . با انجام مراحل تشخیص و معاینه دهانی دندانپزشک ، منتخبین مناسب برای درمان سفید گری را مشخص خواهد کرد . Bleaching برای بیمارانی که دندان های سالم و ترمیم شده داشته و مایلند لبخندی با دندان های سفیدتر و درخشانتر را تجربه نمایند ایده آل است .

 

عملکرد این ماده چگونه است ؟

ژل Bleaching درون یک تری نازک که روی دندان ها شما منطبق می شود قرار می گیرد . با شکستن مولکول هیدروژن پراکسید که عامل شیمیایی فعال موجود در ژل می باشد اکسیژن آزاد می شود . اکسیژن به درون مینا و عاج نفوذ کرده و مواد رنگی را سفید می کند . در این جریان تنها رنگ دندان سفیدتر و درخشیده تر می شود ، در صورتی که ساختار نسوج دندانی بدون تغییر باقی می ماند .

 

آیا مراحل درمان قابل اطمینان و بی ضرر می باشد ؟

بله ! مطالعات کلینیکی و تحقیقاتی انجام شده نشان دهنده آن است که سفید کردن دندانها با هیدروژن پراکسید و تحت نظارت دندانپزشک کاملا برای دندانها و لثه بی ضرر است . در حقیقت امروزه این روش یکی از مطمئن ترین روشهای موجوددر درمانهای زیبایی دندان در نظر گرفته می شود .

 

این درمان چه مدت به طول می انجامد ؟

نتایج درمان اغلب بعد از اولین استفاده از ژل مشاهده می شود ، با ادامه درمان به مدت 10 تا 14 روز نتایج ایده آل بوجود می آید . با افزایش دفعات استفاده از ژل و یا زمان طولانی تر در قرار دادن تری بر روی دندان نتایج سریعتری ظاهر می شود .

 

آیا عوارض جانبی وجود دارد ؟

برخی از افراد در طول درمان ، حساسیت دندانی موقتی را تجربه می کنند . این علائم همواره تا 3 روز پس از قطع درمان و یا اتمام درمان از بین می روند .

 

دندان ها برای چه مدت سفید می مانند ؟

دندان ها همیشه از آنچه پیش از درمان بوده اند سفیدتر خواهند بود ، گرچه برخی از بیماران مایلند هر یک و یا دو سال به مدت یکی دو روز با استفاده از این ژل دندانهای خود را مجددا سفید کنند . این روش بخصوص در بیمارانی که بطور مداوم از مواد رنگی نظیر قهوه ، کافئین و تنباکو استفاده می کنند ، مفید است .