اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی بهداشت دهان ودندان 15 نکته برای برطرف کردن بوی بد دهان

مقالات دندانپزشکی

15 نکته برای برطرف کردن بوی بد دهان

بهداشت دهان ودندان 1597 بازدید 0 رای 1389/09/11

از کجا میتوانید بفهمید که دهانتان بوی بدی دارد؟…یا یکی از دوستان شجاعتان به شما واقعیت را میگوید، یا اینکه خودتان میتوانید در مورد خوش بو بودن یا بدبو بودن دهانتان از طریق انجام روش زیر قضاوت کنید:

ابتدا انگشت تمیز خود را داخل دهانتان کرده و به آب دهان انتهای زبانتان بزنید. سپس آنرا روی پشت دستتان بمالید بعد از یک دقیقه که خشک شد آنرا بو کنید آیا آنقدر خوشبو هست که دلتان بخواهد آنرا ببوسید؟ اگر نه پس میتوانید با به کار بردن ۱۵ نکته زیر از شر بوی بد دهانتان خلاص شوید.
۱-باکتریها یکی از مقصران بوی بد دهان شما هستند. آنها در میان دندانهایتان و روی زبانتان در حال رشد بوده و در اثر تکثیرشان تولید توکسین بدبویی میکنند.
۲-در قسمتی از لوزه های شما حفراتی وجود دارد که معمولا داخلشان مقداری از مواد غذایی که میخورید باقی میماند مخصوصا اگر لوزه شما پهن و بزرگ باشد. در اثر ماندن این مواد بوی شبیه پنیر ایجاد میشود.
۳-غذاهایی با بوی تند و زننده مثل  پیاز، سیر و ماهی حتی چند ساعت بعد از مسواک زدن میتوانند عامل بوی بد دهان باشند.
۴-عادات بد مثل سیگار کشیدن زیاد یا جویدن تنباکو هم دهان را بدبو میکند.
۵-مشکلات گوارشی مانند برگشتن اسید معده یا رژیم غذایی کم کربو هیدرات هم میتواند عامل بوی بد دهان باشد.
۶-دندان و زبانتان را روزی ۲ بار مسواک بزنید. وقتی دندانها را با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک میکنید رو و پشت زبانتان را هم مسواک بزنید با این کار باکتریهای بدبو را از بین میبرید.
۷-روزی یک بار از نخ دندان استفاده کنید. پلاک دندانی متشکل از باکتریها است، که با نخ دندان میتوان آنها را حذف کرد.
۸-میتوانید با غرغره کردن آب اکسیژنه بوی بد دهان را کمتر کنید، همچنین استفاده از دهان شویه های آنتی باکتریال در از بین بردن پلاک دندانی هم موثر است.
۹-با استفاده از دهان شویه حاوی فلوراید نفستان را خوشبو کنید.
۱۰-مقدار کافی آب بنوشید، کمبود آب بدن باعث خشکی دهان و تنفس بدبو میشود.
۱۱-استفاده از داروهای آنتی اسید در کسانی که مشکل رفلاکس اسید معده به دهان را دارند میتواند کمک کننده باشد.
۱۲-عفونت سینوس ها یکی دیگر از عوامل بدبو شدن دهان است. پس با مراجعه به پزشک از مشکل سینوس ها آگاه شوید.
۱۳-ماست بخورید تا نفستان خوشبو شود، ماست باعث افزایش و ذخیره شدن باکتریهای  خوبی در دستگاه گوارش میشود که در حفظ سلامت دهان موثر است.
۱۴-آدامس های حاوی زایلیتول بجوید. بطور کلی جویدن آدامس آب دهانتان را زیاد کرده که اگر علت بوی بد دهان خشکی آن باشد در بر طرف کردن آن موثر است.
۱۵-به دندان پزشک مراجعه کنید. حداقل هر ۶ ماه یک بار با مراجعه به دندانپزشکی از سلامت دهان و لثه های خود اطمینان حاصل کنید.
در صورتی که نکات بالا مشکلتان را بر طرف نکرد حتما به پزشک مراجعه کنید. بوی بد دهان میتواند ناشی از عوامل عفونی بیماری های مزمن، برونشیت، دیابت و یا مشکلات کلیوی و کبدی باشد.