اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی

سفیدگری ( بلیچینگ ) چیست ؟

سفید کردن دندان 5738 بازدید 0 رای 1392-5-8 14:12:11

عمل سفید کردن دندانها به کمک نور و مواد شیمیایی خاص غیر مضر برای حصول رنگ دندانی مطلوب تر و روشن تر را بلیچینگ گویند . بلیچینگ به روشهای مختلفی انجام می گیرد که یکی از جدیدترین و موثرترین این روشها بهره گیری از نور پلاسما آرک است .

درباره ایمپلنت

ایمپلنت 5485 بازدید 1 رای 1392-5-8 14:13:51

ایمپلنت شامل قرار دادن یک یا چند قطعه تیتانیوم در استخوان فک و سوار کردن ‏یک پروتز روی آن می باشد و این درمان در مورد از دست دادن یک دندان تا بی دندانی کامل ميباشد.

14 دستورالعمل برای جراحي لثه

جراحی لثه 3566 بازدید 0 رای 1389/04/21

يکي از روش‌هاي رايج در درمان بيماري‌هاي لثه ، انجام جراحي است. اگر احيانا کانديد انجام چنين جراحي‌هايي هستيد يا چنين جراحي‌هايي انجام داده‌ايد ، از 14 فرمان زير غافل نشويد :

1 : روي محل جراحي شده توسط يک خمير پانسمان جراحي ( پک پريودنتال ) پوشيده مي‌شود. اين پانسمان لثه را از تحريکات محافظت کرده و به ترميم بهتر زخم کمک مي‌کند تا شما قادر به انجام راحت اغلب فعاليت‌هاي معمول باشيد. پانسمان ظرف چند ساعت سخت خواهد شد، در ناحيه باقي مانده و در جلسه بعدي ملاقات در مطب برداشته مي‌شود. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد تا زماني که ايجاد درد نکند توجهي به آن نکنيد. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد و شما درد داريد يااگر لبه آن خشن است و زبان يا گونه شما را تحريک مي‌کند لطفا به مطب مراجعه کنيد. مشکل را به راحتي مي‌توان با قرار دادن مجدد پانسمان برطرف کرد.

دستورات پس از جراحى دندان

مراقبتهاى پس از جراحى دندان عقل 2669 بازدید 0 رای 1392-8-11 21:14:33

حدود چهل وپنج دقيقه بعدازكشيدن دندان يا جراحى دندان گاز را محکم فشار دهيد .
بعداز اين مدت گاز را با زبان بيرون بياندازيد. ( دست داخل دهان برده نشود )
از دست کاری ناحیه جراحی خًودداری کنید.

سوالات متداول درباره ایمپلنت

ایمپلنت 2338 بازدید 0 رای 1389/04/20

ايمپلنتهاي دنداني آلياژي بسيار سخت است كه در جاي ريشه از دست رفته قرار ميگيرد و دندان ثابت به آن متصل مي شود . تا چند سال پيش (يعني تا قبل از فراگير شدن ايمپلنت) بريچ كرد ن بهترين راه جايگزيني دندان از دست رفته بود و بخصوص امروزه كه هزينه ايمپلنت هم كاهش پيدا كرده ديگر عقلاني نيست كه براي جايگزين كردن يك دندان دو دندان مجاور تراشيده شود.

وجود ايمپلنت باعث مي شود كه استخوان و لثه تحليل نرود و تاثير بي دنداني در صورت شخص پيدا نشود. بوسيله ايمپلنت هاي دنداني مي توان دست دندان را به فك ثابت كرد و كام دست دندان را حفظ كرد و يا اينكه مثلا با كاشت6 ايمپلنت در فك روي آن 12 دندان به صورت بريچ به فك متصل كرد.

بسیاری از مراکز دندانپزشکی از مواد چینی غیراستاندارد استفاده می کنند

همه چیز ، از همه جا 2300 بازدید 0 رای 1390/09/11

دکتر امیر رضا عزمی که در آستانه برپایی "سومین کنگره کشوری انجمن دندانپزشکی ایران (شعبه فارس)" که روز چهارشنبه 27 مهر ماه در شیراز برگزار شد با انتقاد از گرانی مواد و تجهیزات دندانپزشکی در کشور گفت: گرانی این مواد و تجهیزات سبب شده، بسیاری از مراکز دولتی و خیریه ارایه دهنده خدمات دندانپزشکی ارزان قیمت و برخی از دندانپزشكان از مواد و تجهیزات غیراستاندارد دندانپزشکی استفاده کنند.

حـقـایـق۷گـانـه لبـخـنـدهـای زیـبـا

طراحی و زیبایی لبخند 1988 بازدید 0 رای 1390/09/11

حـقـایـق۷گـانـه لبـخـنـدهـای زیـبـا

آشنایی با عادت های غذایی که به سلامت دندانهای شما کمک می کنند


ایمپلنت های دندانی

ایمپلنت 1958 بازدید 0 رای 1389/04/20

از هزاران سال پیش بشر در فکر جایگزینی دندانهای از دست رفته بوده است. روشهای گوناگون با مواد مختلف امتحان گردید تا بالاخره دکتر Branemark سوئدی موفق گردید ایمپلنتی (implant) از جنس تیتانیوم را بعنوان پایه جایگزین کننده ریشه بصورت علمی عرضه کند. از آن به بعد تمام پیشرفتهای علم معطوف به فرم ایمپلنت و سطح ایمپلنت گردید تا بیشترین موفقیت دراز مدت را داشته باشد. تا چند سال پیش ایمپلنت یک عمل لوکس برای افراد خاص به حساب می آمد و تعداد کمی از دندانپزشکان این عمل را انجام می دادند ولی امروزه با گسترش علم و ساده تر شدن روند کاشت دندان و برگزاری گسترده تر کلاسهای آموزش ایمپلنت، این معجزه دندانپزشکی در دسترس همگان قرار دارد. امری که تا چند دهه گذشته متصور نبود. سالیان قبل دندانپزشکان می بایست توضیحات مفصلی درباره ایمپلنت و لزوم آن جهت جایگزینی دندانهای از دست رفته برای مراجعین بدهد و آنها را جهت ایمپلنت کردن توجیه کنند ولی امروزه در صد زیادی از جراحی های ایمپلنت به درخواست خود مراجعین صورت می گیرد.

خشكى دهان

مطالب مفید برای بیماران 1949 بازدید 0 رای 1391/09/06

خشكی دهان


همه آدم ها، برای یك بار هم كه شده، وقتی عصبی و ناراحت می شوند و یا وقتی كه استرس  دارند، دچار خشكی دهان می شوند.

امالگام

پرکردگی همرنگ دندان 1922 بازدید 5 رای 1391/09/06

امالگام