اطلاعات تماسی

کابر گرامی پل های ارتباطی زیر در اختیار شما هستند تا هرگونه نظر، انتقاد و یا پیشنهادی را از سوی شما به دست ما برسانند. توجه داشته باشید که به سوالات دندانپزشکی شما در اینجا پاسخ داده نخواهد شد. شما می توانید سوالات خود را از طریق بخش سوالات مطرح نمایید.

مشهد مقدس - خیابان احمدآباد - بین احمدآباد 7 و 9 - ساختمان شماره 59 - طبقه دوم
تلفن تماس : 8442794-0511
تلفن تماس : 8429214-0511
وب سایت: www.drazarfar.com

فرم تماسی

 
شما اینجا هستید : صفحه اصلی مقالات دندانپزشکی

انواع لبخند

طراحی و زیبایی لبخند 1671 بازدید 0 رای 1389/04/21

به طور كلی سه نوع اساسی طرح لبخند وجود دارد :

1ـ لبخند عاقلانه
2-لبخند جوانی
3- لبخند اسپرت

چگونه می توان طرح لبخند خود را اصلاح نمود ؟

طراحی و زیبایی لبخند 1672 بازدید 0 رای 1389/04/21

طرح لبخند شامل دندانهای قدیمی فرد می باشد . فردی که دندانهای جلوی دهانش فاصله دار یا نا منظم ‏است و یا کوتاه تر از حد طبیعی می باشد یا نا متقارن است و یا حتی بد رنگ میباشد. با اصلاح این ‏موارد ظاهری جذاب و لبخندی زیبا و اعتماد به نفس را تجربه می کند و از نمایاندن آن لذت می برد .در واقع اصلاح طرح لبخند راهی است برای اعتماد به نفس بیشتر .

فلوروزيس (Fluorosis) دندانها

بیماری ها 1441 بازدید 0 رای 1389/04/21

مصرف بيش از حد استاندارد فلورايد در طي دوران شکل گيري و کلسيفيه شدن دندانها که باعث لکه دار و رنگي شدن دندان ها بصورت سفيد ، زرد يا قهوه اي و ناصافي و حفره در مينا مي شود فلوروزيس ناميده مي شود .

رژيم غذايي مناسب براي دندانهاي کودکان

دندانپزشکی کودکان 1456 بازدید 0 رای 1389/04/21

يکي از روشهاي پيشگيري از پوسيدگي ، کنترل رژيم غذايي کودک است. بنابراين ضمن رعايت غذاي اصلي کودک، اگر ميان وعده‌ها و مصرف تنقلات بطور مناسب انتخاب شوند، علاوه بر تأمين منبع تغذيه و انرژي مورد نياز کودکان، مي‌توانند در پيشگيري از پوسيدگي نقش مهمي داشته باشند. شکل گيري عادات غذايي سودمند يا زيانبار در کودکان از سوي والدين صورت مي‌گيرد. بهتر است از خوردن مواد غذايي که حاوي شکر ، نشاسته و مقدار زيادي چربي هستند، پرهيز شود. در اين صورت علاوه بر سلامت عمومي کودک، سلامت دنداني او نيز تضمين خواهد شد. چاشت نيم روزي سودمند شير ،‌ نان و پنير ،‌تخم مرغ پخته ، ماست ، ميوه ها و سبزيهاي خام مانند هويج ، ذرت ، آجيل شور در مقابل چاشت نيم روزي پوسيدگي زا آب‌نبات ، کيک ، شيريني ، کلوچه ، غلات شيرين شده ، کشمش ، برگه ميوه هاي خشک ، شيرعسل ، آدامسهاي شکردار ،‌بيسکوييت شيرين هستند.

نخستين معاينه پزشکي کودکان

دندانپزشکی کودکان 1466 بازدید 0 رای 1389/04/21

اولين ديدار بايد حداکثر بين 6 تا 12 ماهگي صورت گيرد.

در اين زمان دندانپزشک ، روشهاي بهداشت دهان و دندان و پيشگيري از پوسيدگيهاي دنداني ، عادات زيانبار دهاني و نيز کاربرد فلورايد را به شما آموزش خواهد داد.

فاصله ديدارها بستگي به نوع تغذيه ، مراقبتهاي دنداني و فلورايد آب آشاميدني دارد و بطور معمول هر 6 ماه يکبار توصيه مي‌شود. بدين وسيله با کاربرد روشهاي پيشگيري ،‌ از صرف هزينه و وقت براي درمانهاي پيچيده آينده جلوگيري خواهد شد. دندانپزشک به آرامي دندانها و لثه کودک را معاينه کرده ، پوسيدگيها يا ساير مشکلات را ارزيابي مي‌نمايد. در صورت لزوم جهت بررسي فکين ،‌ دندانهاي در حال تکامل و پوسيدگهاي غير قابل رويت راديوگرافي تجويز خواهد شد.

چيزهايي را که بايد در مورد دندانپزشک به کودک گفت

دندانپزشکی کودکان 1601 بازدید 0 رای 1389/04/21

به او بگوييد دکتر دوست شماست، به سلامت شما کمک مي‌کند و دندانهاي شما را تميز مي‌کند. از اين ديدار با خاطره خوب و مفيد ياد کنيد .

جهت ترغيب کودک براي ديدار دندانپزشکي به او رشوه ندهيد.

ديدار دندانپزشکي را وسيله‌اي براي تنبيه معرفي نکنيد.
اضطراب خود را به کودک منتقل نکنيد

انواع سفیدکننده های دندان

سفید کردن دندان 1558 بازدید 0 رای 1389/04/21

سفیدکننده های دندان سه دسته هستند:

1 : سفیدگری در مطب
2 : توسط خودتان
3 : خمیر دندان ها

علت تغییر رنگ دندانها چیست؟

سفید کردن دندان 1366 بازدید 0 رای 1389/04/21

عوامل مختلفی می تواند در تغییر رنگ دندانها تاثیر داشته باشد که از جمله آن میتوان به بالا رفتن سن، کشیدن سیگار، عوامل وراثتی، مصرف غذاها و نوشیدنی های رنگدار، رنگ باقی مانده از داروها، و تخریب های شیمیایی دندان اشاره کرد. برخی از متداولترین دلایل عوض شدن رنگ دندان مصرف دارو، قهوه، چای، و سیگار است. افرادی هم که عادت به مصرف بیش از اندازه نوشابه دارند هم با چنین مشکلی مواجه خواهند شد.

تاثیر سفیدگری چه مدت زمان باقی می ماند؟

سفید کردن دندان 1490 بازدید 0 رای 1389/04/21

سفید کردن دندانها همیشگی نیست، چون دندانهایتان دوباره به مرور زمان تغییر رنگ خواهند داد اما هیچ گاه به رنگ زرد اولیه بر نمی گردند.

14 دستورالعمل برای جراحي لثه

جراحی لثه 3569 بازدید 0 رای 1389/04/21

يکي از روش‌هاي رايج در درمان بيماري‌هاي لثه ، انجام جراحي است. اگر احيانا کانديد انجام چنين جراحي‌هايي هستيد يا چنين جراحي‌هايي انجام داده‌ايد ، از 14 فرمان زير غافل نشويد :

1 : روي محل جراحي شده توسط يک خمير پانسمان جراحي ( پک پريودنتال ) پوشيده مي‌شود. اين پانسمان لثه را از تحريکات محافظت کرده و به ترميم بهتر زخم کمک مي‌کند تا شما قادر به انجام راحت اغلب فعاليت‌هاي معمول باشيد. پانسمان ظرف چند ساعت سخت خواهد شد، در ناحيه باقي مانده و در جلسه بعدي ملاقات در مطب برداشته مي‌شود. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد تا زماني که ايجاد درد نکند توجهي به آن نکنيد. اگر قطعه‌اي از پانسمان کنده شد و شما درد داريد يااگر لبه آن خشن است و زبان يا گونه شما را تحريک مي‌کند لطفا به مطب مراجعه کنيد. مشکل را به راحتي مي‌توان با قرار دادن مجدد پانسمان برطرف کرد.